Kinoreklama: Oslovte klientov efektívne

„Vlani aj predvlani bol august z hľadiska návštevnosti najsilnejším mesiacom z celého roka, čo je prísľubom efektivity kampane a zásahu cieľových skupín. Firmy, pre ktorých je práve letné obdobie z hľadiska komunikácie dôležité, kinoreklamu využívajú opakovane,“ uvádza v rozhovore Alexandra Ivaničová, Media Sales Manager, New Age Advertising / Cinema City.

 

Aké sú krivky návštevnosti kín počas roka? Je možné prezradiť aj vekové rozpätie návštevníkov a demografické charakteristiky? Má na návštevnosť vplyv aj uvedenie konkrétnych filmov?

Kiná Cinema City majú v priebehu roka pomerne stabilnú návštevnosť, ale za silnejšie obdobia môžeme označiť február a marec, prázdniny v júli a auguste a potom koniec roka od októbra do decembra. Z demografi ckého hľadiska tvoria viac ako 60 % návštevníci vo vekovej kategórii od 15 do 34 rokov. Bezmála 80 % návštevníkov má stredoškolské alebo vysokoškolské vzdelanie a z hľadiska pohlaví mierne prevažujú ženy. Konkrétne filmy samozrejme majú na návštevnosť priamy vplyv – jedny z najnavštevovanejších filmov sú detské alebo kultové snímky (napr. Marvel). Je sympatické, že slovenský divák taktiež veľmi silno oceňuje domácu tvorbu, ako sme mohli vidieť minulý rok, filmy Všetko alebo nič, Čiara, Únos a Mečiar boli najviac navštevovanými filmami roka 2017.

Mnohé blockbustery sú plánované práve na letné obdobie. Môžete spomenúť aj konkrétne fi lmy, ktoré tento rok „zabojujú“ o divákov?

V letných mesiacoch to určite budú pokračovania úspešných titulov/sérií. Detský divák sa môže tešiť na Hotel Transylvania 3 a Rodinku Úžasných 2. Staršie ročníky zas na pokračovanie muzikálu Mamma Mia: Here we go again, Mission: Impossible – Fallout a The Equalizer 2. To je však len pár z veľkého množstva kvalitných filmov, ktoré divákov v lete čakajú.

Veľa firiem cez letnú, „uhorkovú“ sezónu utlmuje marketingové aktivity, napriek tomu, že môžu efektívne osloviť cieľové publikum. Využívajú spoločnosti leto viac alebo menej?

V tomto ohľade veľmi záleží na konkrétnych spoločnostiach a ich produktoch či službách, ale je pravda, že by sme klientom odporučili viac sa zamerať na letné obdobie. Veď ako vlani, tak aj predvlani bol august z hľadiska návštevnosti najsilnejším mesiacom z celého roka, čo sľubuje veľkú efektivitu kampane a zásahu cieľových skupín.

Sú aj klienti, ktorí majú v lete nosnú časť komunikácie?

Áno, samozrejme máme celý rad klientov, pre ktorých je práve toto obdobie z hľadiska komunikácie dôležité a využívajú spomínané benefi ty počas svojich kampaní. Jedná sa najmä o klientov zo segmentov: nealko nápoje, cukrovinky a pochutiny, produkty starostlivosti o pleť. Firmy prezentujú nové modely automobilov, bankové služby, novinky prinášajú operátori a v neposlednom rade ponuky predstavujú cestovné kancelárie.

Z prognózy analytickej spoločnosti Zenith vyplýva, že kinoreklama z tradičných médií porastienajviac, až 16 % ročne. Čo má vplyv na tento enormný záujem klientov?

Jedná sa o kombináciu niekoľkých dôležitých faktorov – pozitívne naladenie na reklamné spoty na plátne, silný zásah emócie v prostredí kina a najmä fakt, že s rastúcou životnou úrovňou na Slovensku rastie aj návštevnosť kín, to všetko sa pozitívne prejavuje na efektivite kino -kampaní. Pri ich vyhodnocovaní potom klienti vidia, že bola ich investícia do tohto typu reklamy zmysluplná, a tak logicky pri ďalšej príležitosti kino -reklamu opäť zaradia do svojho mixu, mnohokrát v rozšírenej podobe. Ďalším dôležitým faktorom hovoriacim pre kino -reklamu je aj jedinečná možnosť zamerať sa počas kampane na vybrané cieľové skupiny, s čím v New Age Advertising klientom vždy ochotne pomôžeme. V neposlednom rade sú tu nemalé investície do kvality kinosál Cinema City na Slovensku a ďalšie inovácie (napr. úžasný zvuk Dolby Atmos, obrovské plátna s ostrým obrazom, jedinečný formát 4DX atď.), ktoré pozitívne odlišujú kino -reklamu od iných foriem komunikácie.

Cinema City_z podujatia

Mnohí si pod pojmom kinoreklama predstavia len spoty odvysielané pred trailermi a filmom… Aké aktivity a možnosti prezentácie ponúkate?

Práve to, že sa kinoreklama nesústredí len na spoty, aj keď tvoria najväčšiu časť reklamných aktivít, je ďalšia nesporná výhoda tohto spôsobu marketingovej komunikácie. Možno totiž jednoducho a efektívne prepojiť spot napr. so samplingom a vyvinúť rad sprievodných aktivít aj vo foyer kina – napr. využitím LCD obrazoviek, postavením stánku, rozdávaním letákov ku vstupenke… Stále viac spoločností tiež využíva možnosti prenájmu celých kinosál za účelom vlastného premietania, či už pre zamestnancov, alebo klientov.

Pre klientov z oblasti rýchloobrátkového tovaru je určite zaujímavý sampling pred alebo po predstavení. Môžete spomenúť príklady úspešného samplingu vrátane konkrétnych filmov, značiek a produktov?

Keďže sa k nám títo klienti pravidelne vracajú, určite to samo za seba hovorí o úspešnosti predchádzajúcej spolupráce. Môžeme spomenúť spoločnosti Marionnaud, Storck, Kon -rad, Divas, Tesco a ich značku Finest, Unilever a jeho značky Axe, Rexona a Dove, Bayersdorf produkty Eucerin a spoločnosť Coty so značkami Guess, Calvin Klein, Chloe a Backham, ktorá realizovala nielen sampling, ale aj spraying parfumov vo foyer našich kín. Ďalej napríklad Nestlé, Jacobs, Slovenské pramene a žriedla s produktami Zlatá studňa, Gemerka a mnoho ďalších.

Zdroj a foto: Cinema City, New Age Advertising