POPASTA: Spoločnosť Potten & Pannen – Staněk predstavuje nový e-shop

Úspešná česká spoločnosť Potten & Pannen – Staněk vlani oslávila štvrť storočie existencie a naďalej zdarne rozvíja svoju primárnu víziu: skúseným profesionálom i nadšeným amatérom dať do rúk dokonalé nástroje z produkcie tých najlepších svetových značiek, na kvalitu ktorých sa môžu bezvýhradne spoľahnúť. Najnovšou aktivitou je internetový obchod POPASTA, ktorý nahrádza predchádzajúci e-shop vasekuchyne.sk. Zákazníci Potten & Pannen – Staněk tak teraz všetko, čo potrebujú, nájdu v kamennej predajni alebo v e-shope www.popasta.sk.

 

Impulzom k zmene bola snaha e-shop viac spojiť s názvom spoločnosti a zároveň použiť medzinárodne zrozumiteľné pomenovanie, umožňujúce prípadnú expanziu na zahraničné trhy. POPASTA je dobre zapamätateľné, unikátne slovo, ktoré v sebe zahŕňa výraz “POP”, teda umelecký smer pop art, ktorý vyniká farbami a odvážnym poňatím ordinárnych predmetov. Aj POPASTA ponúka celkom obyčajné predmety dennej potreby, ale v dizajne, prihovárajúcom sa jazykom umenia. Druhú polovicu tvorí slovo “PASTA”, predstavujúce súčasný druh trendy gastronómie. POPASTA je skratkou prvých písmen brandu Potten & Pannen – Staněk a jasne tak signalizuje vzájomné prepojenie. Rovnako aj logo a symbol e-shopu graficky vychádza z pôvodného loga Potten & Pannen – Staněk. Symbol odkazuje na jedlé kvety, najväčší nastupujúci gastronomický trend a zároveň znak top kulinárstva dotiahnutého do posledného detailu, čo je presne v súlade s filozofiou Potten & Pannen – Staněk: doviesť všetko okolo varenia do absolútnej dokonalosti. Vzhľad kvetu v novom logu je inšpirovaný tvarmi kuchynských doplnkov, ako sú pohár, naberačka, cedidlo alebo karafa, teda všetko, čo POPASTA reprezentuje. Niektorí v ňom uvidia pomocnú ruku pri experimentovaní v kuchyni. A o tom v konečnom dôsledku POPASTA je. Je pomocníkom, ktorého oceníte pri kúzlení s ingredienciami a počas trénovania svojich kulinárskych zručností či pri vyberaní dizajnových artefaktov do vášho interiéru.

popasta3

Aby sa slovo POPASTA dostalo doslova pod kožu, má i svoje vlastné video. Na jeho ozvučení sa podieľal legendárny americký hudobný producent DJ Chris Cox, autor viac ako 600 produkcií a remixov. Spolupracoval s množstvom spevákov zvučných mien, ako je napr. Madonna, Britney Spears, Christina Aguilera, Rihana, Katy Perry, Cher, Celine Dion alebo vokálna legenda Shirley Bassey.

O Potten & Pannen – Staněk

Príbeh čisto českej spoločnosti Potten & Pannen – Staněk, elitného importéra kuchynských a domácich potrieb a dizajnovo orientovaných výrobkov, začal v roku 1992. Vtedy na českom trhu prakticky nebol dostupný kvalitný kuchynský riad a doplnky. Miloš Staněk a Pavel Staněk sa preto rozhodli doviezť prvé kvalitné kúsky zo zahraničia. Spoločnosť začínala so značkami Calphalon a Wiliam Bounds (USA) a Cuixinox (Francúzsko), ktoré už dnes nie sú v ponuke. Vlajkovou loďou bola značka Rösle a francúzska rodinná manufaktúra Emile Henry. Za ďalšími značkami majitelia vycestovali na svetové výstavy do Frankfurtu a do Chicaga. Od počiatku hrala pri výbere partnerov kľúčovú rolu kvalita, dokonalá funkčnosť a dizajn. Podstatná bola i detailná znalosť dopytu zákazníkov. Postupne sa podarilo získať zastúpenie najkvalitnejších zahraničných značiek z Francúzska, Nemecka, Švajčiarska, Veľkej Británie, USA… V súčasnosti ide celkovo o 36 značiek.

Časom sa situácia na trhu zmenila. Vzniklo množstvo českých firiem, ktoré v segmente kuchynských doplnkov vyrábajú vysoko kvalitné produkty. Majitelia spoločnosti sa preto rozhodli vrátiť z cesty okolo sveta domov a práve tu hľadať nových dodávateľov. Za všetky spomeňme aspoň dosky na krájanie z rodinného truhlárstva Duspiva alebo ľanové produkty H&D. Zahraničným prírastkom do rodiny značky Potten & Pannen – Staněk je extra panenský bio olivový olej z Kréty.

Potten & Pannen – Staněk má na Slovensku zatiaľ jednu predajňu v Bratislave, v Českej republike je predajní osem, plus dva špecializované butiky Kusmi Tea s prémiovými čajmi v Prahe.

Prvá z predajní Potten & Pannen – Staněk bola otvorená v roku 1992 na Vodičkovej ulici v centre Prahy. Po kompletnej rekonštrukcii sa v roku 2014 premenila na prvý KitchenAid Concept Store na svete. Predajnú plochu oddeľujú iba dva schody od Gourmet Academy, unikátnej prémiovej školy varenia, ktorá ponúka kurzy pre dospelých i pre deti od 9 rokov.  V roku 2016 získal KitchenAid Concept Store ocenenie GIA v kategórii stredná a východná Európa a vlani prišlo víťazstvo v celosvetovom kole tejto súťaže. GIA (Global Innovation Awards) je svetovo najprestížnejšie ocenenie za inovatívnosť a kreativitu maloobchodných predajní, ktoré býva prirovnávané k Oscarom v danom segmente.

Zdroj a foto: Potten & Pannen – Staněk