Štvrtina Slovákov nakupuje potraviny on-line

Z pohodlia domova nakupuje aspoň príležitostne potraviny 25 % Slovákov, pričom 14 % opakovane v priebehu roka. Ďalších 12 % opýtaných by službu rado využívalo, ale podľa vlastného vyjadrenia k nej nemajú prístup. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2017.

 

 

„Možnosť nakúpiť si potraviny cez internet vítajú predovšetkým tí zákazníci, pre ktorých je ťažké dopraviť sa do kamennej predajne, alebo sú v časovej tiesni. Štvrtina opýtaných, predovšetkým rodiny s deťmi, týmto spôsobom ale zabezpečuje bežné nákupy,“ komentoval výsledky prieskumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. „V menších mestách ľudia preferujú e-shop z dôvodu obmedzeného sortimentu v miestnej predajni potravín. Práve v tomto segmente záujemcov sa ale často dopyt po online nákupoch nestretáva so zodpovedajúcou ponukou,“ dopĺňa Machala.

Nákupy potravín on-line sa neobmedzujú len na vybrané sortimenty, najväčšia časť nakupujúcich (33 %) nakupuje čerstvé, ako aj trvanlivé potraviny. Nákup len trvanlivého tovaru uprednostňuje pätina respondentov, zatiaľ čo iba čerstvé potraviny si dáva domov dovážať 11 %. Štvrtina respondentov cez internet nakupuje tovar v akciách. Najviac na celom Slovensku ľudia nakupujú potraviny on-line v Nitrianskom kraji, najmenší záujem je v Žilinskom kraji.

Tri štvrtiny zákazníkov uprednostňujú na objednanie tovaru osobný počítač alebo notebook. Mobilný telefón na on-line nákup cez webovú stránku obchodníka používa necelá pätina respondentov, preferuje ho iba 11 %. Keď ale vezmeme do úvahy vekovú skupinu zákazníkov do 24 rokov, tento pomer sa zvýši na 20 %.

Zdroj: Mastercard, Ilustračné foto: Tesco