Kvalita doplnkového predaja na čerpacích staniciach rozhoduje

Kvalita doplnkového predaja na čerpacích staniciach má veľký vplyv na rozhodovanie zákazníkov, na ktorej z nich natankovať. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2017. Najčastejšie ľudia nakupujú na čerpacích staniciach tovar určený na spotrebu počas cesty.

 

Prieskum ukázal, že 61 % opýtaných v poslednom polroku nakúpilo nejaký tovar v predajni na čerpacej stanici, dve tretiny z nich nakupovali v poslednom mesiaci. „Spýtali sme sa okrem iného respondentov, či pre nich predajňa a jej ponuka hrajú úlohu pri výbere čerpacej stanice, na ktorej budú tankovať. Viac ako tretina opýtaných, 36 %, uviedla, že je pre nich vždy alebo často rozhodujúca práve kvalita doplnkového predaja,“ uvádza k výsledkom prieskumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Medzi jednotlivými nákupnými misiami na čerpacích staniciach celkovo dominujú nákupy tovaru na spotrebu v priebehu cesty autom, a to počas jazdy (70 %), či priamo na čerpacej stanici (44 %). Pätina nákupov je určená na spotrebu mimo domova, napríklad v práci alebo v škole. Nákupy domov sú skôr ojedinelé, najčastejšie ide o „núdzový nákup“.

Účelu nákupov v predajniach na čerpacích staniciach zodpovedá druh tovaru, ktorý si zákazníci vyberajú. Prevažujú nápoje, najmä studené, bagety a sendviče, sladkosti alebo cigarety.

Zdroj: Mastercard