Už tretina zákazníkov Kauflandu nakupuje cez samoobslužné pokladne svoje menšie nákupy pravidelne

Od úspešného spustenia v roku 2016 na prevádzke v Dunajskej Strede sa celkový počet samoobslužných pokladní na predajniach neustále zvyšuje a stali sa štandardom každej novej prevádzky. Momentálne sú dostupné na jednej tretine predajní a postupne budú doplnené v rámci prerábok aj do ďalších existujúcich prevádzok.

 

Prehľadnosť, jednoduchosť, zariadenie predajne či rýchlosť vybavenia nákupu, ktorá je pre zákazníka veľmi dôležitá najmä pri rýchlych, prevažne malých každodenných nákupoch. Aj toto, okrem čerstvosti a šírky sortimentu, sú dôležité atribúty, ktoré si spotrebiteľ v rámci svojej návštevy obchodu všíma. „Pravidelne sa zaoberáme trendami v rámci trhu a snažíme sa ich postupne zavádzať do praxe,“ hovorí Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Obchodný reťazec prišiel s novým konceptom svojich prevádzok, ktorého súčasťou je aj zaradenie samoobslužných pokladní. Za rok 2017 postupne prerobila do nového dizajnu spolu viac ako jednu tretinu z existujúcich predajní. „Všetci žijeme rýchlo, ľudia preferujú nie len pohodlie, ale aj rýchle a efektívne vybavenie vecí. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli v rámci konceptu nových prevádzok zaviesť samoobslužné pokladne. Dnes vieme povedať, že tretina našich zákazníkov ich využíva na pravidelnej báze  na menšie nákupy,“ dopĺňa Langová.

Na samoobslužných pokladniach sa dá platiť aj v hotovosti a aj platobnou kartou. Nechýba im ani možnosť rýchlej voľby potravín či zrozumiteľné hlasové komentáre. V rámci nového konceptu predajní boli do blízkosti samoobslužných predajní presunuté aj Informačné pulty. V prípade akýchkoľvek nejasností sa tak zákazník vie kedykoľvek obrátiť na obsluhujúci personál, ktorý mu je neustále k dispozícii. „Samoobslužné pokladne sú medzi zákazníkmi čoraz viac obľúbené, zvykli si na ne a budú čoraz častejším trendom na prevádzkach aj v budúcnosti,“ dodáva Langová.

Zdroj a foto: Kaufland