Karlovarské minerální vody sa stávajú výhradným nápojovým franchisantom a distribútorom snackov PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku

Karlovarské minerální vody a.s. (KMV) sa stávajú výhradným nápojovým franchisantom a distribútorom snackov v Česku, na Slovensku a v Maďarsku a kupujú existujúce podniky PepsiCo v týchto krajinách. Transakcia podlieha schváleniu príslušnými antimonopolnými úradmi s predpokladaným ukončením v prvom polroku 2018. Táto akvizícia prinesie skupine KMV nárast ročného obratu o  50 %, čím sa stane najväčším dodávateľom minerálnych vôd a nealkoholických nápojov v regióne Česko, Slovensko a Maďarsko.

 

Skupina KMV sa uvedenou akvizíciou rozrastie v troch krajinách regiónu o tri firmy s približne 900 zamestnancami, dvoma výrobnými závodmi a celkovým ročným obratom zhruba 4,2 mld. Kč. Nápojové portfólio skupiny KMV sa rozšíri o značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Rockstar, džúsy a nápoje Toma, pramenitú vodu Toma a limonády Slice. Zároveň prevezme aj distribúciu zemiakových lupienok značky Lay´s a Cheetos.

„Vďaka tejto akvizícii bude skupina KMV schopná prostredníctvom rôznych obchodných kanálov ponúknuť klientom a spotrebiteľom ucelené portfólio zložené z najprémiovejších a najkvalitnejších produktov. Vo všetkých troch krajinách doplníme našu ponuku pre HORECA segment a doposiaľ chýbajúcu kategóriu kolových nápojov,“ vysvetľuje Alessandro Pasquale, generálny riaditeľ KMV.   „KMV v posledných rokoch potvrdzuje status úspešnej českej firmy, ktorá predáva svoje know-how aj do zahraničia a úspešne tam rozvíja svoje akvizície. Sme hrdí, že sme medzi niekoľkými českými firmami, ktoré takto expandujú do zahraničia a sú strategicky a finančne pripravené kupovať lokálnych výrobcov,“ dodáva.

Finančné poradenstvo v projekte poskytla spoločnosť Raiffeisenbank a bankové financovanie transakcie zabezpečili Československá obchodní banka a Česká spořitelna.

Česku je skupina KMV jednotkou v segmente prírodných a ochutených balených vôd. Na Slovensku si udržuje skupina pozíciu dvojky na trhu prírodných minerálnych vôd. V Rakúsku je dvojkou v sektore prírodných minerálnych vôd a na tretej pozícii v ochutených vodách. Po akvizícii rakúskej firmy Waldquelle sa jej napríklad podarilo úspešne adaptovať českú tradíciu a ponúkať tamojšiu minerálnu vodu rovnakého mena aj v ochutených variantoch. Tiež si u rakúskych spotrebiteľov získali ochutené minerálne vody veľkú obľubu. V Maďarsku je prostredníctvom spoločnosti  Szentkirályi – Kékkúti Mineral Water Kft skupina KMV lídrom na trhu prírodných minerálnych vôd. V roku 2016 začala skupina vyrábať ochutené varianty minerálnej vody aj na maďarskom trhu. Súčasne sa tu spustil predaj aj českej minerálnej vody Magnesia. V  Bulharsku v roku 2017 prevzala skupina KMV spoločnosť Quadrant Beverages JSC., ktorá je v krajine okrem iného oficiálnym výrobcom a predajcom produktov spoločnosti  PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess) a Pepsi-Lipton International (Lipton Ice Tea).

Zdroj: KMV, Ilustračné foto: Pixabay.com