Lidl hľadá nových slovenských dodávateľov

Spoločnosť Lidl Slovenská republika adresovala slovenským dodávateľom, s ktorými doteraz nespolupracuje, výzvu: „Dajte o sebe vedieť“. Jej cieľom je nájsť domácich dodávateľov, ktorí dokážu svoje výrobky dodávať do 130 predajní Lidl na Slovensku.

 

Diskontný reťazec oslovil s výzvou na odkomunikovanie tejto informácie svojim členom Potravinársku komoru Slovenska (PKS) a Slovenskú poľnohospodársku a potravinársku komoru (SPPK).  Reťazec výzvu komunikuje aj prostredníctvom svojho letáku. Dodávatelia môžu svoju ponuku poslať priamo oddeleniu nákupu Lidl prostredníctvom formulára na internetovej stránke www.lidl.sk/vyrobenenaslovensku.

Lidl tým nadväzuje na svoje nedávne aktivity v oblasti podpory slovenských dodávateľov. Začiatkom októbra diskontný reťazec premiérovo uviedol novinku v rámci svojich obľúbených tematických týždňov – „Vyrobené na Slovensku“. Pri tvorbe tejto ponuky Lidl popri výrobkoch typických pre Slovensko zohľadnil aj aktuálne témy podpory slovenských mliekarov či pestovateľov ovocia a zeleniny. Takisto od októbra ponúka Lidl pravidelne každý týždeň „Päť cenových hitov zo Slovenska“.

„Máme záujem ďalej rozširovať našu ponuku slovenských výrobkov, ktorých dodávatelia dokážu splniť naše požiadavky na kvalitu, kontinuitu dodávok a budú cenovo konkurencieschopní. Touto iniciatívou chceme osloviť predovšetkým dodávateľov, s ktorými sme doteraz nespolupracovali,“  uviedol Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu, a dodal: „Verím, že Potravinárska komora Slovenska a Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, ktoré sme v tejto súvislosti oslovili, nám budú nápomocné pri oslovovaní svojich členov – slovenských dodávateľov.“  Lidl Slovenská republika má zároveň svoj nákupný model nastavený tak, že v prípade dvoch identických ponúk uprednostní slovenského dodávateľa pred zahraničným.

Ponuky „Vyrobené na Slovensku“ a „Päť cenových hitov zo Slovenska“ poňal Lidl plošne – dané výrobky si mohli zakúpiť zákazníci vo všetkých jeho predajniach. Reťazec sa tým odlíšil od iných aktuálne prebiehajúcich predajní na podporu lokálnych dodávateľov. Tematická akcia „Vyrobené na Slovensku“ sa okamžite zaradila medzi najpopulárnejšie medzi zákazníkmi Lidl.

Pri podpore domácich producentov nezostáva Lidl iba pri slovách – počet slovenských dodávateľov, s ktorými spolupracuje, narástol za posledné sledované obdobie o 13% a momentálne ich je približne 150. Podiel slovenských potravín na obrate diskontného reťazca sa v priebehu dvoch ostatne sledovaných období zvýšil o 25%. Ďalším konkrétnym krokom je podpora exportu do iných krajín, v ktorých Lidl pôsobí. V obchodnom roku 2016 (marec 2016 – február 2017) využilo celkovo 43 slovenských dodávateľov Lidlom ponúknutú možnosť umiestniť svoje produkty pod privátnymi značkami diskontu na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách. Celková hodnota takto vyvezeného tovaru bola 37,5 milióna eur.  Slovenské firmy najviac exportovali do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku. Prostredníctvom Lidla môžu napríklad maďarskí zákazníci spoznať bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari môžu vychutnávať syr nivového typu a Česi pološtiepok či sumčeka afrického.

Zdroj a foto: Lidl