Tesco zvyšuje transparentnosť v oblasti potravinového odpadu

Po štyroch rokoch od zverejnenia údajov o potravinovom odpade v Spojenom kráľovstve Tesco dnes oznámilo, že jeho spoločnosti v Írsku, Poľsku, na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku tiež zverejnili svoje údaje o potravinovom odpade. Tento krok nadväzuje na záväzok spoločnosti Tesco týkajúci sa transparentnosti pri tvorbe potravinového odpadu a má zásadný vplyv na stratégiu predajcu používať vlastné dáta na boj proti vytváraniu potravinového odpadu, kdekoľvek sa vyskytuje.

Spoločnosť Tesco tiež oznámila spoločný záväzok s najväčšími 24 dodávateľmi potravín, ktorí predstavujú viac ako 20,4 miliardy eur z predaja, že do roku 2030 znížia svoj potravinový odpad o polovicu a do 12 mesiacov zverejnia údaje o potravinovom odpade na dodávateľskej strane a prijmú konkrétne kroky na zníženie plytvania potravinami v dodávateľskom reťazci a rovnako aj v domácnostiach.

Generálny riaditeľ spoločnosti Tesco Dave Lewis vystúpil tento týždeň v New Yorku na stretnutí skupiny Champions 12.3, ktorej cieľom je splniť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN, a to znížiť do roku 2030 potravinový odpad na polovicu. Vo svojom prejave Dave Lewis povedal: „Dosiahol sa veľký pokrok, ale skutočnosť je taká, že potrebujeme oveľa viac spoločností, krajín alebo miest, ktoré sa zaviažu do roku 2030 znížiť potravinový odpad na polovicu, budú merať a zverejňovať svoje dáta a konať na základe tohto vnímania proti plytvaniu potravinami.“

Dodávateľská dohoda je prvým míľnikom medzi významným maloobchodným predajcom a jeho dodávateľmi potravín. Nadväzujú na dohody uzavreté za posledných 12 mesiacov v spoločnosti IGD a CGF so značkovými dodávateľmi na zladenie úsilia Champions 12.3.

Dodávatelia zahrnutí do dohody sú: Yeo Valley; Gomez; Branston; Greencore; Islandský Seachill; AMT; DPS; Kepak Meat Division; G´s; Allied Bakeries; Moy Park; Richard Hochfeld; Ornua; Cranswick; Samworths; 2SFG; Hilton; Espersen; Greenyard Frozen; Müller Milk & Ingredients; Kerry Foods; Bakkavor; Froneri; Noble.

Marko Urdzík, riaditeľ Potravinovej banky Slovenska: „Oceňujeme tento krok Tesca, že zverejnil vlastné dáta o množstve potravinového odpadu. Poukazuje to nielen na transparentnosť, ale najmä na úsilie znižovať plytvanie potravinami. Vnímame to ako dôležitý a nevyhnutný krok, ktorý prináša dôležité dáta v oblasti plytvania. Lepšie sa tak dá celý proces monitorovať a prijímať konkrétne opatrenia, ktoré efektívne znižujú plytvanie potravinami.“

Zdroj a foto: Tesco