Objavovanie veľko- a maloobchodu na výstave „METRO unboxed“ v Düsseldorfe

Jedinečná interaktívna výstava „METRO unboxed“ prebehla na ulici Reuterkaserne v historickom centre Düsseldorfu. Umožnila návštevníkom spoznať moderné a diverzifikované prostredie veľkoobchodu aj maloobchodu prostredníctvom všetkých zmyslov. Mohli ochutnať medzinárodné špeciality z rozličných krajín, v ktorých spoločnosť METRO pôsobí – od rias z japonských morí cez moldavské vína až po španielsku šunku Serrano – a prediskutovať so zamestnancami spoločnosti METRO z 25 krajín digitálne inovácie a najnovšie projekty z oblasti budúcnosti veľkoobchodu a maloobchodného predaja potravín. Vďaka najmodernejším projekčným technológiám a prepracovaným expozíciám je návšteva výstavy „METRO unboxed“ jedinečným zážitkom.

 

„Po júlovom kótovaní našich akcií na burze sme chceli predstaviť nové METRO verejnosti priamo: ako podporujeme nezávislých podnikateľov na celom svete, ako pomáhame dotvárať život obcí a miest – a ako preberáme podiel zodpovednosti za spoločnosť,“ hovorí Olaf Koch, predseda správnej rady spoločnosti METRO AG. „S výstavou ‚METRO unboxed‛ neukazujeme len to, čo sa už dnes deje vo svete veľko- a maloobchodu. Návštevníkov tiež sprevádzame na prehliadke trendov v stravovaní a technológií zajtrajška. Celá výstava je zameraná na náš záväzok podporovať trvalo udržateľný veľko- a maloobchod.“

Návštevníci výstavy „METRO unboxed“ zistia, ako inovatívne koncepty veľkoobchodu, ktoré spoločnosť zavádza na trhoch po celom svete, robia jej zákazníkov ešte úspešnejšími a ako partnerstvá s lokálnymi výrobcami prispievajú k väčšej rôznorodosti a trvalej udržateľnosti. Spolu 38 expozícií na dvoch poschodiach rozkladacieho pavilónu s celkovou plochou 2000 štvorcových metrov. 25 z nich sú tematické stánky jednotlivých krajín, ktoré predstavujú zamestnancov spoločnosti METRO z danej krajiny a hrdo predvádzajú tie najreprezentatívnejšie a najjedinečnejšie lokálne projekty. Koncept dizajnu a rozloženie jednotlivých stánkov vymysleli samotní lokálni zamestnanci v súťaži nápadov, ako ponúknuť autentickú chuť jednotlivých krajín.

„Som nadšený, keď vidím našich zamestnancov zanietene prezentovať svoje krajiny a lokálne projekty takýmto autentickým a sviežim spôsobom. Prišli sem z 25 rôznych krajín, aby nám ponúkli originálny pohľad na to, ako interagujú s miestnymi komunitami a podporujú zákazníkov s rozličnými prístupmi, no skutočným nasadením,“ hovorí Pieter Boone, riaditeľ (COO) a člen správnej rady spoločnosti METRO AG. „Tu spočíva zdroj sily našej spoločnosti – využívanie medzinárodných skúseností na riešenie konkrétnych potrieb lokálnych zákazníkov.“

Pri prechádzaní sa výstavou „METRO unboxed“ sa návštevník zoznámi s množstvom medzinárodných formátov a tým najlepším z veľko- a maloobchodu. Napríklad môže získať priamu skúsenosť s indickou kiranou (tradičným sídliskovým obchodíkom plným typických indických produktov), vyskúšať celú škálu talianskych potravín alebo žasnúť nad rozličnými typmi morských rias používaných v japonskej kuchyni. Môže sa tiež inšpirovať príbehom úspechu jednej poľskej rodiny podnikateľov. Srbská pobočka METRO predstavuje lokálnu charitatívnu iniciatívu, ktorá rozdáva jedlo deťom zo znevýhodnených prostredí. Na ceste medzi stánkami si návštevník vyskúša digitálne aplikácie, napríklad „SeedBoard“. Na prvý pohľad vyzerá ako bežný kus kartónu, ale na konkrétnych miestach pavilónu sa naňho dajú premietať videá.

Veľký ohlas u návštevníkov vzbudil aj obsah prezentačného stánku METRO SR , ktorý reprezentoval Slovensko.  Nemecká verejnosť aj zástupcovia METRO z rôznych kútov sveta si pochvaľovali možnosť dozvedieť sa viac o Slovensku a ochutnať jeho tradičné produkty od slovenských dodávateľov.  Pochvaly po ochutnaní bryndze môžu tešiť Farmu Východná a Bryndziareň zo Zvolenskej Slatiny.  Prípitky s borovičkou zase zabezpečili St. Nicolaus a Old Herold. Okrem toho sa návštevníci výstavy METRO UNBOXED mohli prostredníctvom video prezentácie zoznámiť aj s príbehom zákazníka METRO SR, Igora Vlčeka, ktorý prevádzkuje známy salaš Zbojská v srdci Národného parku Muránska plánina.

Výstava „METRO unboxed“ je hlavnou atrakciou trojtýždňového kultúrneho festivalu, ktorý sa koná už takmer 27 rokov pod názvom Düsseldorf festival! V pavilóne „METRO unboxed“ sa počas tohto podujatia bude konať viac ako 10 show, na ktorých budú naživo variť renomovaní šéfkuchári ocenení Michelinovskými hviezdami a tí najlepší kuchári z regiónov ponúknu návštevníkom zážitok pre chuťové poháriky so štipkou zábavy. Každodenný program doplnia uvoľnenejšou a dynamickejšou atmosférou hudobné show pod taktovkou miestnych hercov z Düsseldorfu. „Koncert jedla“, ktorý sa bude konať 22. a 23. septembra, spojí hudbu a jedlo, keďže tóny bude vyludzovať zelenina, ovocie a ďalšie potraviny.

Samotná výstava „METRO unboxed“ dodržiava aj zásady trvalej udržateľnosti: pavilón postavený na účely výstavy bude po jej skončení úplne rozobratý. Veľká časť stavebného materiálu sa zrecykluje. Miesto výstavy bude tiež obnovené do pôvodného stavu.

Celý program výstavy a ďalšie informácie nájdete na adrese http://www.metro-unboxed.com.

O výstave „METRO unboxed“

„METRO unboxed“ je výstava, ktorá ponúka návštevníkom príležitosť zažiť svet moderného veľko- a maloobchodu na vlastnej koži – od medzinárodných špecialít a trvalo udržateľných logistických riešení po digitálne trendy budúcnosti. Počas výstavy budú medzinárodní experti zo spoločnosti METRO diskutovať s návštevníkmi o rôznych pohľadoch na inovatívne riešenia v oblasti veľko- a maloobchodu. Tie pomáhajú napredovať podnikateľom a spotrebiteľom na celom svete, obohacujú náš každodenný život v obciach a mestách a umožňujú nachádzať trvalé odpovede na spoločenské výzvy. Viac o výstave „METRO unboxed“ nájdete na adrese www.metro-unboxed.com.

Zdroj a foto: METRO