Čo dokáže spojenie dvoch zmyslov priamo v mieste predaja

Ako na vás pôsobí, keď po vstupe do potravín zacítite čerstvé pečivo? Príjemná vôňa sa šíri predajňou a vy sa už tešíte, ako si čerstvé, chrumkavé pečivo doma vychutnáte. Produktové arómy podporujú predaj potravín a vytvárajú príjemný zážitok z nakupovania.

 

Medzi najpopulárnejšie produktové arómy patrí vôňa kávy, bazalky, klobásky, pomarančového korenia, čokolády a mnohé iné. Pri predstavovaní nových produktov a pri rôznych promočných aktivitách na predajnom mieste dokáže aróma posilniť emóciu a zákazník si váš nový produkt na základe príjemnej vône zapamätá.  Túto emóciu si automaticky spojí s vašou značkou a vytvorí si trvalú príjemnú spomienku.

Produktová aróma sa dá veľmi efektívne kombinovať s reklamou v In-Store rádiu. Pri propagácii produktu dokážete klienta spotom v In-store rádiu navigovať k vášmu produktu, informujete ho o novinkách a zľavách. Keď váš zákazník nakupuje a cez In-Store rádio zachytí informáciu o vašom produkte, príde si produkt pozrieť a pri propagačnom pulte alebo pri regáli zacíti príjemnú vôňu, môžete u neho vyvolať emocionálnu reakciu, po ktorej si produkt okamžite kúpi.

Predstavte si, že blúdite po obrovských potravinách a In-Store rádio vám oznámi, že ovocné čaje sú momentálne v akcii. Vy ste do potravín neprišli s cieľom kúpiť si čaj, ale pri prechode uličkou, v ktorej sa predávajú čaje vás očarí príjemná vôňa pomarančového korenia. Určite sa už v tomto momente začnete tešiť, ako sa doma zabalíte do deky, otvoríte si knihu a uvaríte si čaj.

Prípadové štúdie

Čajová cesta Pickwick:

Klient: AIRBUZZ/JDE

Umiestnenie: TESCO NARODNÍ, ČR

Kampaň: ČAJOVÁ CESTA/PICKWICK

Dĺžka kampane: 1 mesiac

Vôňa: Pomarančové korenie

image003

Čerstvo pomletá káva Jacobs:

Klient: JDE CZ

Umiestnenie: Globus, Olomouc, ČR

Kampaň: JACOBS

Dĺžka kampane: 1 mesiac

Vôňa: Čerstvo pomletá káva

image005

Aromatizovanie autobusovej zastávky v Bratislave:

Klient:JC Decaux

Umiestnenie: MHD ZÁSTAVKA, Bratislava, SR

Kampaň: Dolce Gusto, Nescaffé

Dĺžka kampane: 1 mesiac

Vôňa: Čerstvo pomletá káva

Zdroj a foto: STORE MEDIA