PepsiCo mení zloženie ďalšieho zo svojich nápojov. Po Pepsi prechádza na cukor i limonáda 7Up

Present, Product 20.09 2017

Spoločnosť PepsiCo, výrobca nealkoholických nápojov a potravín, začala používať namiesto fruktózo-glukózového sirupu na sladenie cukor i u ďalšej zo svojich tradičných značiek. Po novom bude cukor ako jedno zo sladidiel obsahovať 7Up. Okrem Slovenska sa začne totožná receptúra s cukrom používať tiež v Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Limonáda s citrónovou príchuťou bude zároveň dosladená nízkokalorickou stéviou. Okrem lepšiemu chuťovému profilu nápoja má novinka priniesť i zníženie svojho kalorického obsahu o 30 %. Cena 7Up s novou receptúrou sa pre domáceho koncového spotrebiteľa nemení.

 

„Po pozitívnom prijatí zmeny receptúry Pepsi sme sa rozhodli pre podobný krok i u ďalšieho z našich nápojov. Veríme, že zákazníci nový chuťový profil 7Up s klasickým cukrom ocenia,“ uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo SR s tým, že k rozhodnutiu o zmene receptúry 7Up v SR došlo už v roku 2016, ako súčasť celkovej stratégie znižovania kalorickej hodnoty sýtených nápojov. „Od tejto zmeny si tiež sľubujeme posilnenie trhového podielu medzi sýtenými nealkoholickými nápojmi nekolového typu,“ doplnil Josef Neumann.

Pritom práve prechod na cukor kolovej Pepsi v roku 2016 sa podľa spoločnosti premietol do zvýšeného záujmu zákazníkov. „Predaje Pepsi za prvý polrok 2017 narástli oproti totožnému minuloročnému obdobiu o 17,9 %. Náš podiel z celkového predaného objemu kolových nápojov na domácom trhu sa nám tak podarilo navýšiť na bezmála  20,4 %,“ doplnil Josef Neumann, podľa ktorého má firma s nápojom 7Up na Slovensku v nasledujúcich rokoch ambície predajne rásť.

Cukor v 7Up na Slovensku i na západe

V krajinách západnej Európy sa receptúra 7Up s cukrom už používa. Prechodom na cukor sa tak 7Up svojim zložením nielen na Slovensku, ale tiež v Česku, Poľsku a Maďarsku, približuje európskemu trhu s tým, že nápoj sa v jednotlivých krajinách Európy môže mierne líšiť obsahom kalórií. Rovnako ako Pepsi je cukor v 7Up vyrábaný z cukrovej repy vypestovanej na českých poliach. V tuzemských obchodoch bude obsahovo inovovaná limonáda k zakúpeniu od októbra. „So zmenou zloženia sa cena nápoja 7 Up pre koncového spotrebiteľa nemení,“ hovorí Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo SR.

Limonád sa predá za viac než 100 miliónov eur

Podľa štatistík spoločnosti Nielsen dosiahli celkové predaje sýtených nealkoholických nápojov za uplynulý rok na Slovensku hodnoty presahujúce 101 miliónov eur. „Najväčším segmentom v rámci limonád sú kolové nápoje, s tržbami viac než 65 miliónov eur. Tieto nápoje tvoria takmer tri štvrtiny tržieb všetkých sýtených nealko nápojov v tomto období,“ upresňuje Jakub Špika zo spoločnosti Nielsen s tým, že celkový predaný objem kategórie sa pohyboval okolo 242 miliónov litrov.

Zo štatistík tiež vyplýva, že limonád s citrónovou príchuťou, kam patrí tiež 7 Up, sa za posledný rok predalo v objeme 25,9 miliónov litrov a tržby sa vyšplhali na 7,8 miliónov eur. „Limonády, predovšetkým nápoje s kolovou príchuťou, sú v porovnaní s ostatnými kategóriami veľmi závislé na promóciách a pravidelne sa umiestňujú medzi najviac promovanými kategóriami,“ doplnil Jakub Špika.

Zdroj: PepsiCo, Ilustračné foto: Pixabay.com