Slaným pochutinám sa na Slovensku darí, najviac konzumujeme chipsy

Na Slovensku stúpa spotreba slaných snackov. Dokazujú to aktuálne čísla maloobchodného trhu od spoločnosti Nielsen. V uplynulom roku sme podľa nich „prejedli“ viac ako sto miliónov eur len na slaných pochutinách. Najviac nám pritom chutili zemiakové lupienky, ktorých sme skonzumovali viac než 5 tisíc ton. V prepočte je to viac než kilogram chipsov na človeka. Apetít Slovákov hrá do karát výrobcom, ktorí  sa na trhu predháňajú s novinkami.

 

Kategórii dominujú chipsy

Podľa údajov spoločnosti Nielsen najväčšiu časť celej kategórie slaných pochutín, takmer jednu tretinu tržieb, tvoria zemiakové lupienky. Tie každoročne narastajú v predaných hodnotách aj objeme. V minulom sme spotrebovali o 12 % viac v porovnaní s rokom 2015. Tradične sa u nás najviac predávali klasické solené chipsy a chipsy s príchuťou paprika. Fakt, že sa na Slovensku pochutinám darí, do značnej miery využívajú aj výrobcovia, ktorí sa zameriavajú aj na ďalšie kategórie slaných snackov.

Na Slovensko prichádza svetová značka Cheetos

Príkladom je spoločnosť PepsiCo, ktorá má vo svojom portfóliu značku chipsov Lay’s. Od júna prichádza na slovenský trh s novinkou v segmente extrudátov, teda slaných pochutín vyrábaných zo zmesi cesta, ktorá vďaka zmene tlaku expanduje do požadovanej formy. Práve táto skupina snackov zaznamenáva už tretí rok po sebe nárast v tržbách aj objemoch predaja. Podľa údajov agentúry Nielsen sa ich v minulom roku predalo takmer 3 tisíc ton a v súčasnosti tvoria 18 % z celkovej kategórie slaných pochutín. Výrobcovia v nich vidia na slovenskom trhu  významný potenciál. „Rozhodli sme sa rozšíriť naše portfólio snackov o Cheetos. Ide o celosvetovo známu a obľúbenú značku s dlhoročnou históriou. Veríme, že s nimi dokážeme osloviť širokú cieľovú skupinu aj na Slovensku,“ uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo pre SR, ČR a Pobaltské krajiny s tým, že s Cheetos majú ambíciu sa dostať na vrchol medzi extrudovanými snackmi. „Chceme rásť minimálne tak ako s chipsami Lay’s, ktoré za uplynulé štyri roky navýšili svoj podiel na trhu dvojnásobne,“ doplnil Josef Neumann s tým, že aj Cheetos dostanú silnú podporu nielen v TV, ale aj v online, sociálnych sieťach či priamo na miestach predaja.

Cheetos vo svete

Cheetos boli predstavené v roku 1948 na americkom trhu a postupne sa začali predávať aj na iných kontinentoch. V súčasnosti sú dostupné v 60 krajinách. Napríklad v susednom Poľsku, ale aj v Grécku, Turecku či Rusku sú Cheetos na prvom mieste medzi predanými extrudovanými snackmi. Cheetos majú niekoľko tvarov aj príchutí.

Zdroj: PepsiCo, Ilustračné foto: Pixabay.com