Značkám spoločnosti LPP sa v roku 2016 darilo

V roku 2016 tržby LPP, vlastníka odevných značiek – Reserved, Cropp, House, Mohito a Sinsay presiahli 1,39 miliárd € (6 miliárd PLN), čo predstavuje nárast o 17 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Hrubá marža predstavovala takmer 49 %. LPP tržby z on-line predaja vzrástli v tomto období až o 118 percent. Tržby v takzvaných porovnateľných obchodoch a tržby za meter štvorcový tiež výrazne vzrástli – o 8 percent. V tomto roku spoločnosť bude debutovať na štyroch nových trhoch a spustí online obchody v šiestich krajinách.

 

V štvrtom štvrťroku 2016 vykázala spoločnosť tržby vo výške takmer 464 miliónov € (2 miliardy PLN), čo predstavuje nárast o 18 % medziročne. V sledovanom období sa tržby v takzvaných porovnateľných obchodoch tiež zvýšili piaty krát v rade – tentoraz pozitívne výsledky boli zaznamenané v každej z piatich značiek na všetkých trhoch, na ktorých spoločnosť pôsobí. V období od októbra do decembra minulého roka, LPP otvorila obchody s celkovou plochou 33 tisíc m2, čím zvýšila celkovú plochu svojej obchodnej siete na 921 tisíc metrov štvorcových. Vo štvrtom štvrťroku spoločnosť vykázala zisk vo výške 36 miliónov € (158 miliónov PLN). Hrubá marža bola takmer 51 % a on-line predaj LPP v posledných troch mesiacoch minulého roka vzrástol o 144 % v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka.

„V minulom roku, hlavnou výzvou pre LPP bolo smerovanie značky Reserved a klesajúca marža v celom odevnom priemysle, ako aj odpredaj starších zásob“ – hovorí Przemysław Lutkiewicz, viceprezident a CFO LPP. „Vstúpili sme do nového roku s odvahou prijať nové výzvy na štyroch nových trhoch a v rámci rozširovania internetového predaja“ – dodáva.

V roku 2017, Reserved – vlajková loď značky LPP bude debutovať v štyroch krajinách: vo Veľkej Británii, kde bude v septembri otvorený reprezentatívny Reserved obchod v Londýne na Oxford Street ako aj on-line obchod, rovnako ako v Srbsku, Bielorusku a Kazachstane. Spoločnosť tiež urýchľuje svoj rozvoj v Rusku a na Ukrajine, kde plánuje otvoriť nové obchody a spustiť internetový predaj všetkých svojich značiek. Celková investícia spoločnosti v roku 2017 bude činiť cca. 102 miliónov € (440 miliónov PLN). Zároveň bude dôsledne realizovaný plán expanzie na nemeckom trhu. Hoci prítomnosť na trhu našich západných susedov stále vyžaduje značné finančné výdavky, LPP ho považuje za svoju dlhodobú investíciu, keďže v tomto trhu vidí veľký potenciál. Vo štvrtom štvrťroku roku 2016, Nemecko, kde spoločnosť spravuje 16 predajní, bolo štvrtou krajinou z hľadiska dosiahnutých tržieb.

LPP SA je jednou z najrýchlejšie rastúcich spoločností v rámci odevného priemyslu v regióne strednej a východnej Európy. Už viac ako 20 rokov spoločnosť úspešne funguje na náročnom trhu s odevmi nielen v Poľsku ale aj v zahraničí. LPP SA spravuje päť módnych značiek: Reserved, Cropp, House, Mohito a Sinsay. Spoločnosť má sieť takmer 1 700 predajní a internetových obchodov všetkých svojich značiek, a vytvára pracovné miesta pre viac ako 22.000 ľudí vo svojich kanceláriách a predajniach v Poľsku, Európe, Ázii a Afrike. LPP SA je kótovaná na Varšavskej burze v indexe WIG20 a patrí do prestížneho indexu MSCI Poland.

Na Slovensku spoločnosť LPP SA od roku 2014 podniká prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti  LPP Slovakia, s.r.o. V októbri 2016 sa jej executive managerom stal Patrik Čanecký. Pán Patrik Čanecký pracoval ako Country manager pre Česko, Slovensko a Maďarsko vo firme VF Corporation, ktorá zastupovala značky ako Wrangler, Lee a ďalšie. V roku 2012 nastúpil na miesto obchodného riaditeľa do spoločnosti Koba, a.s., ktorá fungovala do roku 2014 ako franchizant spoločnosti LPP. Tu zodpovedal za ďalší rozvoj a posilnenie pozície značiek Reserved, Cropp a Esotiq na slovenskom trhu. Po prevzatí spoločnosťou LPP Slovakia, s.r.o., až do vymenovania na pozíciu executive managera zastával funkciu regionálneho managera značky Reserved.

V roku 2016 spoločnosť LPP Slovakia, s.r.o. otvorila v OC Mirage Žilina najväčšiu predajňu Reserved na slovenskom trhu, s rozlohou viac ako 2000 metrov štvorcových. Pre rok 2017 plánuje rozšíriť a zoptimalizovať predajnú sieť všetkých svojich značiek.

Zdroj: LPP, Ilustračné foto: Laugaricio