Tesco počas fašiangov predá okolo 1,1 milióna šišiek a donutov

Viac ako milión šišiek si počas fašiangov kúpia Slováci v predajniach Tesco po celom Slovensku. Počas tohtoročnej sezóny ponúka reťazec Tesco dva druhy typických fašiangových dobrôt – klasické šišky s náplňou a šišky v podobe prsteňa (donuts). Všetko, čo si pravý nadšenec sladkej lahôdky môže priať.

 

Fašiangy trvajú na Slovensku od Troch kráľov 6. januára až do tzv. Popolcovej stredy, ktorá pripadá na začiatok marca. Do našej kuchyne sa šišky dostali zo susedných krajín – napríklad ako fánky z Maďarska či ako grapne z Rakúska (Krapfen).

A hoci na Slovensku majú najdlhšiu tradíciu klasické šišky plnené marhuľovým džemom, čoraz väčšej obľube sa tešia šišky v tvare prsteňa – donuty.  Počas fašiangov si vlani Slováci kúpili až 755-tisíc kusov tejto sladkosti. Najobľúbenejšie sú tradične donuty s čokoládovou polevou a s ružovou polevou s príchuťou jahôd.

Spomedzi klasických šišiek sú na Slovensku najpopulárnejšie s marhuľovou náplňou. Vlani si zákazníci v Tescu osladili fašiangy takmer 350-tisíc kusmi tejto klasickej plnenej dobroty. Tohtoročná ponuka obsahuje šišky plnené nielen džemom, ale aj krémom.  Tesco ponúka zákazníkom aj šišky vyrobené vo vlastných pekárňach, a to v piatich hypermarketoch – Bratislava – Zlaté Piesky, Petržalka a Lamač, Nitra a Trnava.

Zdroj a foto: Tesco